Thursday, May 17, 2012

Jamuan. ...

AsSalam semua...
ok kali ni mama nak kongsi pasal minggu yang agak penat memandangkan semua hari jatuh pada minggu ni ....di mulakan dengan hari pekerja...pastu  hari ibu le....di susuli plak dengan hari guru. Pastu pelbagai sambutan pulak di rancang.  Kat opis,  sekolah teruna dan dara pon sama gak sambutannya..So terpaksalah mama kene sediakan pelbagai makanan dan hadiah untuk guru teruna dan dara.

Untuk sediakan itu tak siap dengan dua hari membeli belah hari-hari kene pulang lambat kerana abis je waktu kerja barulah dapat bershoping keperluan di waktu itu.  Pulang ke rumah dah malam kerana terpaksa kene sediakan hadiah la...barang-barang sampingan yang lain lah...huh... penat lah jugak. Minggu ni pon tak masak pon.  Tapi takpe lah en. suami sporting dan surport...wang dan tenaga. Thanks ye my dear..

 Nak cite sal teruna tahun ni tahun pertama di sekolah rendah so excitednye lebih la ckit segala bagai nak hadiahkan kt guru. Hargai jasa guru katakan....ok lah tu kan...jasa guru mesti di kenang sepanjang hayat.  Terima kasih bebanyak guru2 mama jugak...hihihi. Tanpa guru entah jadi apa ntah kan...

ok berbalik pada cerita teruna esok ada sambutan hari guru kt sekolahnya bersama jamuan ringan kt kelas masing2 so memang wajiblah bawak makanan kan nantikan spoile... mood plak teruna dia sorang tak bawak so mama buat lah kek yang mama pandai tu je le...

Kek coklat moist ni je lah yang mama pandai buat  kerana ianya senang , sedap, murah kosnya...Kek ni sepatutnya di letakkan gambar kete tu kat permukaannya tapi mama terlupa nak letakkannya lalu  menabur coklat rise...alamak ape la mama ni kan terlupa je....teruna cakap...Sentap lagi...tak pe lain kali mama pastikan ianya pasti menjadi ye sayang.
Ni pulak hadiah yang disediakan untuk guru-guru yang mengajarnya...... Se bahagian lagi untuk si dara tapi tak sempat mama nak balutnya sebab dah ngantuk dah ni penat sangat..

Ni lah gambar kete tu yang sepatutnya di lekatkan ke atas kek tu....huhuhu kesian kan!

Yang ni toping untuk kek kat atas tu.....terima kasih kepada ofis mate mama yang sudi berkongsi pengalaman dan ilmunya...Thanks ye!Cantik sangat kilatannya..tetapi mama tak pandai nak menganggarkan sukatannya untuk sebijik kek jadi sebahagian kek tidak di tutup dengan sempurna.  Takpe lah kan untuk menjadi pembuat kek yang bagus perlu melalui benda-benda cam gini sekali menjadi sekali tak menjadi lumrah dalam membuat kek....Teruskan usaha.  nanti mama buatkan cheese kek plak ye dah lama dah tak buat sebab bahan-bahannya sedikit mahal.....
Oren ni pon terna nak bawak jugak ke jamuan tu....huhuhu bawak lah teruna .....Kebetulan En. Suami ke Cameron untuk bermesyuarat so En. Suami mama belilah kan lagi pon dara amat menyukainya.  Buah Oren ni lain cikit Buahnya amat besar dan manis....Terbaiklah..

No comments: